Usługa Dysk PG umożliwia przechowywanie, udostępnianie pojedynczym osobom lub zespołom oraz synchronizację zasobów plikowych u klientów końcowych (umieszczonych na serwerze).
Z usługi można korzystać bezpośrednio w oknie przeglądarki internetowej (pod adresem drive.pg.edu.pl) lub za pośrednictwem zainstalowanej aplikacji w systemie operacyjnym (dostępne są instalatory tzw. klientów końcowych dla wszystkich popularnych systemów: Windows, Android, iOS). Rozwiązania nie należy mylić z funkcjonalnością wirtualnego dysku w kliencie pocztowym webmail.pg.edu.pl.
Dysk PG stanowi odpowiednik dla takich rozwiązań jak OneDrive, Google Drive czy Dropbox.
Dla kogo?
Z podstawowego bezpłatnego pakietu 1GB mogą korzystać zainteresowani pracownicy Politechniki Gdańskiej.
Ponadto jednostka organizacyjna uczelni może wykupić płatne pakiety o większych pojemnościach. Opłata jest naliczana kwartalnie, wystawiana w formie noty obciążeniowej i pokrywa koszty działania sprzętu.
Jak uzyskać dostęp?
Aby skorzystać z usługi, pracownik z aktywnym kontem powinien zalogować się na stronie drive.pg.edu.pl (dane do logowania są analogiczne jak do portalu Moja PG).
W przypadku zainteresowania korzystaniem z płatnej usługi (zwiększonej pojemności woluminu), kierownik jednostki org. (lub osoba pełniąca podobną funkcję, reprezentująca daną jednostkę) powinien przesłać wniosek do CUI.
Narzędzie dostępne jest bez ograniczeń z poziomu publicznej sieci Internet oraz w sieci politechnicznej.
Gdzie znaleźć pomoc?
Instrukcja obsługi dostępna jest na stronie pomocy.
Wsparcie w tym zakresie zapewnia również Zespół Helpdesk. Informacje o sposobie kontaktu z Helpdeskiem zamieszczono na stronie wsparcia.