Dysk PG | Politechnika Gdańska

Treść strony

Dysk PG

Usługa Dysk PG umożliwia przechowywanie, udostępnianie pojedynczym osobom lub zespołom oraz synchronizację zasobów plikowych u klientów końcowych (umieszczonych na serwerze).
Z usługi można korzystać bezpośrednio w oknie przeglądarki internetowej (pod adresem drive.pg.edu.pl) lub za pośrednictwem zainstalowanej aplikacji w systemie operacyjnym (dostępne jest instalatory tzw. klientów końcowych dla wszystkich popularnych systemów: Windows, Android, iOS). Rozwiązania nie należy mylić z funkcjonalnością wirtualnego dysku w kliencie pocztowym webmail.pg.edu.pl.
Dysk PG stanowi odpowiednik dla takich rozwiązań jak OneDrive, Google Drive czy Dropbox.

Dla kogo?

Z usługi mogą korzystać pracownicy Politechniki Gdańskiej. Ponadto Dysk PG może stanowić usługę płatną, w zależności od wielkości posiadanego woluminu do przechowywania zasobów (opłata pokrywa koszty działania sprzętu).

Jak uzyskać dostęp?

Aby skorzystać z usługi, pracownik z aktywnym kontem powinien zalogować się na stronie drive.pg.edu.pl (dane do logowania są analogiczne jak do portalu Moja PG).

W przypadku zainteresowania korzystaniem z płatnej usługi (zwiększonej pojemności woluminu), kierownik jednostki org. (lub osoba pełniąca podobną funkcję, reprezentująca daną jednostkę) powinien przesłać wniosek do CUI.

Rozwiązanie dostępne jest bez ograniczeń z poziomu publicznej sieci Internet oraz w sieci politechnicznej.

Gdzie znaleźć pomoc?

Instrukcja obsługi dostępna jest na stronie pomocy.

Wsparcie w tym zakresie zapewnia również Zespół Helpdesk. Informacje o sposobie kontaktu z Helpdeskiem zamieszczono na stronie wsparcia.