Ze względów bezpieczeństwa, dostęp do niektórych funkcji systemów (lub całych usług) spoza sieci Uczelni może być chroniony. Na przykład moduły Pracownika, Nauczyciela i Dziekanatu w portalu Moja PG są niedostępne w przypadku zalogowania na konto z użyciem komputera pozostającego poza siecią PG.
W takim przypadku uzyskanie dostępu do pełnej funkcjonalności portali i systemów, wymaga spełnienia dodatkowego warunku: zestawienia szyfrowanego połączenia z serwerami Uczelni za pomocą VPN (z ang. Virtual Private Network). Uzyskanie połączenia VPN możliwe jest na dwa sposoby:
- za pośrednictwem przeglądarki internetowej (usługa SSL-VPN) – metoda zapewnia wygodny i rozszerzony dostęp do modułów Moja PG oraz do zasobów Repozytorium dokumentów PG. Uzyskanie dostępu do innych usług IT wymaga usługi OpenVPN.
- za pośrednictwem instalowanego oprogramowania (usługa OpenVPN) – metoda wymaga jednorazowego skonfigurowania, inaczej niż SSL-VPN. Rodzaj wymaganego programu VPN zależy od systemu operacyjnego: OpenVPN dla systemów rodziny Windows, a Tunnelblick dla systemów marki Apple.
Uwaga: SSL-VPN jest domyślnie uruchomiony dla pracowników PG. Studenci mogą uzyskać połączenie VPN w przeglądarce na wniosek pracownika PG - więcej informacji na stronie pomocy).