Zmiany wprowadzone w usługach IT w październiku 2024 | Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-11-04

Zmiany wprowadzone w usługach IT w październiku 2024

Gmach Główny PG

Najważniejsze zmiany w usługach informatycznych PG:

  • Aplikacja Dziekanat – rozbudowano funkcjonalność daty skutecznego złożenia pracy dyplomowej. W nowej funkcjonalności, jeśli operator w Dziekanacie ustawi w szczegółach dyplomu datę złożenia pracy (dla niestandardowych prac, bez akceptacji JSA) to staje się ona obowiązująca i nie można jej zmienić. Jeśli data złożenia pracy jest nieustawiona (standardowo) i Nauczyciel (opiekun pracy) wykona akceptację raportu JSA po czym prześle pracę do recenzji, to data tej operacji ustawia się w polu Data złożenia pracy i nie będzie możliwa jej edycja. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o rozważne używanie tego pola i ustawianie daty (ręcznie) jedynie dla prac, które nie podlegają weryfikacji antyplagiatowej.
  • Aplikacja Dziekanat – rozszerzono system o możliwość generowania odpisów w języku polskim. Instrukcja do funkcjonalności znajduje się na stronie Pomocy PG.
  • Aplikacja Dziekanat i Student – do listy zaświadczeń możliwych do wnioskowania/wydania dodano Zaświadczenie o uzyskanej średniej ocen (Dziekanat → Wnioski, Student → Dokumenty → Złóż wniosek). Zaświadczenie o średniej można wystawić na wybranych semestrach i za wybrane przedmioty. Instrukcja dla Studentów i Dziekanatu znajduje się na stronie Pomocy PG.
  • Aplikacja Stypendia – dodano obsługę elektronicznych wniosków o zapomogę. Podobnie, jak we wnioskach o stypendium dodano możliwość składania wniosku o zapomogę przez ePUAP.
  • Aplikacja Studia podyplomowe – zaktualizowano wzory świadectw ukończenia studiów podyplomowych. Wprowadzono również szereg zmian w interfejsie użytkownika zwiększając przejrzystość i łatwość wykonywania zadań, w szczególności rozszerzono informacje o terminach rozpoczęcia i zakończenia, przebudowano tabelę liczby godzin, w tym umożliwiono definiowanie części realizowanej zdalnie.
  • Aplikacje Nauczyciel i Student – poprawiono interfejs użytkownika poprzez zwracanie czytelnego komunikatu o braku możliwości wgrania pracy dyplomowej ze względu na status studenta (inny niż Aktywny, Urlopowany, Skreślony przed uprawomocnieniem decyzji lub Skreślony – rezygnacja (przed terminem odwołania)) co znacząco zredukuję liczbę zapytań kierowanych ze strony studentów.
  • Aplikacja Programy Kształcenia – dostosowano aplikację do aktualnych wymagań, w szczególności zmieniono nazwy i funkcje koordynatorów w Programach Kształcenia. Koordynator KRK zmienił nazwę na Koordynator PKiKE, bez zmian w funkcjonalności. Asystent zmienił nazwę na Koordynator ECTS, uprawnienia w tej roli zostały ograniczone w zakładce Programy Kształcenia i zakładce karty ECTS (m.in. wyłączono możliwość edycji efektów uczenia się, definicji przedmiotów, bloków i modułów).
  • Portal internetowy eRekrutacja i aplikacja Rekrutacja i zapisy – rozbudowano moduł KPA w portalu rekrutacyjnym o możliwość wysyłania przez komisję rekrutacyjną i odebrania przez kandydata dowolnej liczby dokumentów.

Kompletna lista nowych funkcji i poprawek została opublikowana na stronie CUI.

W przypadku pytań lub problemów z usługami IT należy kontaktować się z Helpdeskiem CUI poprzez system zgłoszeń lub telefonicznie (58 348 63 37).


Kompletną listę zmian w oprogramowaniu można znaleźć na stronie CUI.

7 wyświetleń