Aplikacje mobilne – opis usługi

eKontakt

CUI oferuje społeczności akademickiej dwie przydatne aplikacje mobilne: mKioski oraz eNauczanie. Poniżej zamieszczone są opisy obu programów oraz odnośniki do sklepów z aplikacjami, skąd można je pobrać. Zachęcamy do korzystania z możliwości obu narzędzi!
 

mKioski stanowią aplikację mobilną (na tablety, smartfony) udostępniającą spersonalizowany dostęp do informacji związanych ze studiowaniem lub pracą zawodową na Politechnice Gdańskiej. Są to:

  • funkcjonalności informacyjne: aktualności, lista pracowników, oferta dydaktyczna, samodzielnik pierwszaka, elektroniczny plan zajęć,
  • funkcjonalności kontaktowe: wiadomości wewnętrzne z systemu Moja PG,
  • funkcjonalność dodatkowa: nawigacja po kampusie PG, działająca również wewnątrz budynków.

Witryną informacyjną usługi jest strona pod adresem pg.edu.pl/mkioski.


eNauczanie pozwala na dostęp do treści zapisanych w platformie eNauczanie Politechniki Gdańskiej z poziomu urządzenia mobilnego z systemem Android lub iOS. Oprogramowanie, dedykowane szczególnie uczestnikom kursów, umożliwia przeglądanie kursów, pobieranie treści (zapewnia to dostęp off-line do treści dydaktycznych, funkcja przydatna w razie późniejszego braku dostępu do Internetu w przenośnym urządzeniu) i rozwiązywanie zadań, zgodnie z zawartością e-kursów.

Witryną informacyjną usługi jest strona pod adresem pg.edu.pl/enauczanie/mobilne.

Dla kogo?

mKioski przeznaczone są dla całej społeczności PG oraz dla osób spoza Uczelni.

eNauczanie udostępniane jest wszystkim uczestnikom e-kursów/szkoleń realizowanych na platformie eNauczanie PG.

Jak uzyskać dostęp?

mKioski: należy pobrać i zainstalować aplikację, korzystając ze sklepów z aplikacjami: Google Play lub Apple App Store zależnie od systemu operacyjnego urządzenia mobilnego.

Po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu mobilnym, wymagane jest skojarzenie (sparowanie) urządzenia mobilnego z kontem w systemie Moja PG. Opis czynności do wykonania przedstawiono na podstronie pg.edu.pl/mkioski/polacz-konto-pg.


eNauczanie: należy pobrać i zainstalować aplikację, korzystając ze sklepów z aplikacjami: Google Play lub Apple App Store zależnie od systemu operacyjnego urządzenia mobilnego.

Gdzie znaleźć pomoc?

mKioski: instrukcja parowania (kojarzenia) urządzenia mobilnego z kontem w Moja PG dostępna jest na stronie pg.edu.pl/mkioski/polacz-konto-pg.

mKioski, eNauczanie: wsparcie w tym zakresie zapewnia Zespół Helpdesk. Informacje o sposobie kontaktu z Helpdeskiem zamieszczono na stronie cui.pg.edu.pl/helpdesk.