eKontakt – opis usługi

eKontakt

eKontakt jest systemem służącym do zarządzania stronami internetowymi w domenie pg.edu.pl, utrzymywanymi w jednolitej szacie graficznej. eKontakt stanowi system klasy CMS (ang. Content Management System), który poprzez przystępny interfejs graficzny umożliwia realizację zadań związanych z utrzymywaniem stron www – bez znajomości języków programowania.

Jednocześnie użytkownicy zaawansowani (zaznajomieni z językami HTML, CSS, JavaScript) mają możliwość modyfikowania kodu HTML, osadzania własnych styli CSS oraz skryptów JS.

Dla kogo?

Witryny internetowe Uczelni utrzymywane w tej usłudze dostępne są dla ogółu społeczeństwa.

Z kolei możliwość edytowania treści na stronach internetowych przydzielana jest wskazanym pracownikom oraz studentom PG – na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych.

Jak uzyskać dostęp?

Usługa utrzymuje strony www działające w domenie pg.edu.pl (z pojedynczymi wyjątkami). Witryną główną Uczelni jest strona pod adresem pg.edu.pl. Do uzyskania dostępu wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu oraz nowoczesna przeglądarka internetowa, taka jak: Mozilla Firefox, Chrome, Opera lub Edge w zaktualizowanej wersji.

Usługa nie obsługuje przestarzałych wersji przeglądarek, które nie wspierają współczesnych technologii webowych w zakresie HTML, CSS, JS itp. Uwaga ta tyczy się zwłaszcza przeglądarek Internet Explorer starszych niż wersja 11.

Uprawnienia edycyjne do stron www dla określonych pracowników oraz studentów PG udzielane są na podstawie zgłoszeń kierowników jednostek organizacyjnych składanych w Helpdesku (zgłoszenia polecamy składać poprzez formularz na stronie zgloszenia.pg.gda.pl).

Gdzie znaleźć pomoc?

Wsparcie w postaci instrukcji obsługi dostępne jest na stronie pomoc.pg.gda.pl/ekontakt (dostęp do instrukcji wymaga zalogowania).

Wsparcie w tym zakresie zapewnia również Zespół Helpdesk. Informacje o sposobie kontaktu z Helpdeskiem zamieszczono na stronie cui.pg.edu.pl/helpdesk.